Lördagsmorgon

Klockan 04.30 var det visst dags att vakna idag. Konstigt med tanke på att jag inte somnade förrän vid 01.30.... Nåja upp och ta vara på dagen tänkte jag, kikar ut, fortfarande mörkt.... Typiskt. Går till östra sidan av ön någon timme senare och ser en fantastiskt fin soluppgång, tyvärr glömde jag kameran.....
Nu är klockan 06.30, frukostpersonalen har kommit och de städar upp efter gårdagens partaj. Katterna jamar ikapp med tupparna golande och jag liger i sängen och väntar på att mina roomies ska vakna till liv.

Internet går assnabbt så här på morgonkvisten när man är ensam om att använda det. Har kunnat kolla alla viktiga saker så som facebook, instagram och andras bloggar.

Senare idag ska vi göra ett dyk och ikväll kommer självaste Uncle Chang hit, så det blir liveband och stor fest. Jag och Elin ska till Sipadan på söndag så det blir lugna puckar för oss.

Igår regnade det i princip hela dagen så spenderade den te drickandes för att hålla värmen, burr temperaturen hade ju sjunkit från 29 till 27. På med fleecetröja! Konstigt egentligen, en svensk viking borde väl klara mer?
Vi gjorde ett dyk för att fördriva tiden lite, vattnet kändes varmt och skönt när vi hoppade i, en grad varmare än luften. Efter en timme under ytan var man dock lite frusen. När vi kom upp till ytan var vi dessutom tvunga att vänta 20 minuter på båten som var och hämtade några andra dykare, buuuuurr va vi frös. Det enda vi tänkte på var hur skönt det skulle vara med en varm dusch eller ett bad. Men nej. I vårt lilla dorm väntade hinken och kallvattenskranen så snällt på oss.

Om man vill kan man köpa billig fisk och skaldjur på morgonen när the locals kommer säljer nattens fångst vid bryggan. Vi har köpt levande krabbor någon dag och kocken har tillagat dem med fantastiskt resultat. Igår fanns det dock inga krabbor men tonfisk. Genast tänkte jag på hur sugen jag var på sushi så vi köpte lite. Åhhh gud så gott det var!!! Oh my God vad jag har saknat sushin i Tønsberg, skönt att få stilla begäret lite. Elin som aldrig tidigare smakat rå fisk var lite skeptisk men hon tyckte det var helt okej, lite slimig konsistens. Är imponerad av hennes utveckling denna resa. Äter fisk som fortfarande har benen och huvudet kvar, skaldjur i olika former och nu rå fisk. Bra jobbat!

Vi har flyttat tillbaka till vårt dorm nu förresten. Det är som ett litet zoo här. Kackerlackor, möss, myror, katter och små krabbor kilar omkring härinne. Vår amerikanska roommate tar valium tabletter på natten för att kunna sova. Hon är så rädd haha!

Ja ett väldigt blandat inlägg blev det nu, men något måste jag ju fördriva tiden med.
Hur som helst så har vi der väldigt bra!


Kommentarer
Lotta

Kul att höra om Elins matutveckling, då kanske vi kan "norsa" i ån i vår! haha! Roligt att se bilderna hur ni bor! man får hoppas att det inte kommer höga vågor.Kramar till er båda/ Mamma Lotta

2012-11-17 @ 08:25:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elin och Marielle

Hej, Nu var det dags igen - Asien here come! Dom tre kommande månaderna spenderar vi återigen i Asien, vi byter bara länder.. Börjar en månad i Filippinerna med sol, bad och dykning och avslutar med 60 dagar i Indonesien. Vi ska även denna resa hälsa på orangutanger, dyka ner till valhajar (hoppas på att se några denna resa bara), sola och bada vid vita stränder, ut på djungeläventyr och även försöka hitta oss själva med hjälp av lite yoga.. Gäller samma sak nu som förra gången: Kommentera mycket och ofta, så ska vi svara i mån av internetuppkoppling och intresse!

RSS 2.0