djungel trekking från Tangkahan del 4

De kommande 3 dagarna fortsatte i samma lunk . 
Vi vandrade och badade vattenfall, såg fantastisk  orörd natur åt god mat och hade trevliga kvällar i vindskyddet  trots att regnet och åskan punktligt kom varje dag i skymningen.  

Vi såg konstiga insekter, ormar, hornbill fåglar, ätliga växter och flera apor. Allt har varit blött och det har varit minst 50 blodiglar på oss varje dag. De är så äckligt!! Men det har varit de bästa dagarna på resan tror jag. Så annorlunda och så go stämning. Våra guider har vart änglar. Tagit hand om oss som små djungelprinsessor. 

Vi stannade för lunch  på ett ställe ,  som numera i mitt och Elins minne refereras till som spa fallet,  och började tvätta våra kläder lite och hängde dem på tork i solen. Anto tecknade sedan åt oss att sätta oss på kanten av den lilla poolen och vänta där.  Då gick han och hämtade Jumpol och schampo och började tvätta och massera huvudet och nacken på oss. Det var ljuvligt kan jag lova!  Vi duschade sedan av oss i vattenfallet och kände oss oerhört fräscha efter det. 

Ja ni hör ju. Fina dagar i djungeln. Både jag och Elin kan tänka oss att göra om det här, kanske till och med en längre trip. 


Det blir ett annat år. 

Igen så är de flesta bilderna tagna med min kamera så knapert med foton här. Tråkigt men så är det. 
Delar av gänget ! 
Skorna på tork i ett tappert försök att slippa klafsa runt i plaskvåta skor. Gick sådär. 
Vårt portabla hem och så alla blöta kläder i bakgrunden. 
Elin och jag i spa fallet. Ett sånt här skulle man ha hemma. Jävla vilket tryck i sprutet . Om jag blir mångmiljonär så vill jag ha ett sånt här fall som dusch. 

Vi knatade den 5e dagen på trekken in i Bukit Lawang och både jag och Elin hatade det stället så förstört av turister... Vi bokade snabbt en bil till Medan tidigt morgonen efter och spenderade sedan resten av dagen med massage och bokning av flyg och boende i Raja Ampat . 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elin och Marielle

Hej, Nu var det dags igen - Asien here come! Dom tre kommande månaderna spenderar vi återigen i Asien, vi byter bara länder.. Börjar en månad i Filippinerna med sol, bad och dykning och avslutar med 60 dagar i Indonesien. Vi ska även denna resa hälsa på orangutanger, dyka ner till valhajar (hoppas på att se några denna resa bara), sola och bada vid vita stränder, ut på djungeläventyr och även försöka hitta oss själva med hjälp av lite yoga.. Gäller samma sak nu som förra gången: Kommentera mycket och ofta, så ska vi svara i mån av internetuppkoppling och intresse!

RSS 2.0