Raja Ampat del 1

Vi tog oss från Bukit Lawang kl 8 på morgonen, 86 km och 5 timmar senare var vi framme på Medan flygplats. 

Vi hade delat bil med två  Australienare och varken dem eller vi hade flyg förrän på kvällen så vi styrde kosan mot en restaurang och att och pratade och spelade kort i flera timmar. 

När det började närma sig check in kände jag mig väldigt dålig men tänkte att det nog var utmattning eller nåt så köpte chips och cola och tryckte i mig innan boarding. Väl på planet mådde jag bara sämre och sämre så spenderade mestadels av flygningen till Jakarta med huvudet i toaletten. Inte den trevligaste av situationer. 

Inte blev det bättre heller i Jakarta så när vi efter tre timmar skulle boarda nästa plan fixade Elin så att vi fick flyga business class för jag var så dålig. Stackars henne och flygvärdinnan som fick så ut med mig. Jävla matförgiftning. 

Vi kom fram till Sorong kl 06.10 och vi hade en man som väntade på oss där för att köra oss till färjan. När vi kom till hamnen så visade det sig att båten inte skulle gå förrän 14 så vi la oss en en varsin soffa och sov några timmar. 

Båten blev såklart försenad och kom inte iväg förrän 15.30 ...  Vi kom fram vid 17 till WaiSai där vår nästa transport väntade. Vi åkte först till apoteket för att fixa lite vätskeersättning och sen till en shop för att fixa ny mobil till Elin. Nu ska vi bara få den nya telefonen att samarbeta med simkortet så är hon snart online igen! 

Sen körde de oss i båt till vårat hem för den nästkommande veckan på Kri island. 19.45 var vi framme och det var nog de längsta 36 timmarna i mitt liv. 

Stupade i säng ganska omedelbart efter att ha ätit en bit mat. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elin och Marielle

Hej, Nu var det dags igen - Asien here come! Dom tre kommande månaderna spenderar vi återigen i Asien, vi byter bara länder.. Börjar en månad i Filippinerna med sol, bad och dykning och avslutar med 60 dagar i Indonesien. Vi ska även denna resa hälsa på orangutanger, dyka ner till valhajar (hoppas på att se några denna resa bara), sola och bada vid vita stränder, ut på djungeläventyr och även försöka hitta oss själva med hjälp av lite yoga.. Gäller samma sak nu som förra gången: Kommentera mycket och ofta, så ska vi svara i mån av internetuppkoppling och intresse!

RSS 2.0